Zie jij ook wel eens van die leuke inhakers voorbij komen? Had je dat maar eerder geweten, dan had je jouw volgers ook kunnen trakteren op een leuke post! Want naast waardevolle content waarmee je inspireert, overtuigt en kennis deelt, wil je jouw doelgroep ook simpelweg vermaken. Afwisseling in je content is namelijk van groot belang. We vertellen je hieronder waarom én delen een handige inhaakkalender met je. Thank us later!

 

Content voor een brede doelgroep

De ene persoon houdt van informatieve content, de ander is op zoek naar kennis en weer een ander naar inspiratie. Je wilt graag al je volgers aan je binden en zo lang mogelijk op jouw kanalen houden. Alleen zó maak je van volgers trouwe ambassadeurs. Ambassadeurs die jouw berichten liken en verspreiden en die jou aanbevelen bij derden. Die wil je niet kwijt! Zorg dus dat je ze niet verveelt met eentonige content, maar dat je ze steeds weer verrast met nieuwe content.

 

Afwisselende content bedenken

Je levert niet alleen een dienst of product. Want je bent tenslotte ook ondernemer, (potentiële) werkgever of professional. Ook heb je kennis in huis, een visie op de markt en ideeën over de toekomst. Je signaleert trends en ziet kansen. Je helpt jouw volgers verder met tips en brengt ze op de hoogte van actualiteiten. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Je hebt heel veel te vertellen! Je snapt vast ons punt: maak je content net zo breed als je horizon. 😉 Dan ben je nóg leuker om te volgen.

 

Content met een call to action

We zien regelmatig content voorbij komen met een duidelijke call to action. Bestel nu, klik hier, meld je vandaag nog aan, download gratis, schrijf je in. Top! Maar hoe zit dat met die volger die al geklikt, besteld, ingeschreven en gedownload heeft? Als je die blijft spammen met berichten alsof hij nog moet kennismaken met jouw product, dienst of organisatie, dan verlies je die binnen no time. Maak dus ook content voor volgers, die al iets bij jou afnemen. Vraag je af, wat is voor die doelgroep leuk en waardevol om te lezen? Op welke content zitten bestaande klanten te wachten? Weet je het niet? Vraag het ze gewoon eens.

 

Inhakers bedenken

Je ziet ze vast voorbijkomen, van die inhakers waar smakelijk om gelachen wordt en die enthousiast gedeeld worden. Het lijkt soms zo simpel, maar hoe bedenk je nou een goede inhaker? Kies in ieder geval bewust. Niet elke feestdag of ’dag van …’ past bij jouw dienst, product of organisatie. Selecteer waar je mee aan de slag wilt en houd het simpel. Een goede inhaker is scherp, actueel (timing is everything) en spreekt direct tot de verbeelding. Last but not least: houd het gezellig! Een goede inhaker heeft het effect van een komedie of een feel good movie. Positive vibes!

En nu aan de slag. Je vindt hieronder de inhaakkalender. Veel plezier ermee! En blijf je het lastig vinden om afwisselende content te bedenken? Schroom niet en mail ons. We helpen je graag!

Klik hier voor Dé Inhaakkalender van 2020