Instagram strategie
Wil je als ondernemer alles uit Instagram halen wat erin zit? Dan is het belangrijk dat je niet lukraak wat berichten online zet, maar dat je dit doet aan de hand van een doordachte Instagram strategie. De Contentmaker helpt je hierbij!
Wat is een Instagram strategie?
Zo’n strategie is een doordacht plan waarin een aantal zaken zijn vastgelegd omtrent jouw Instagramaccount. Vooral voor ondernemers is het belangrijk dat zij hun uitingen op Instagram plaatsen aan de hand van een vooraf bedachte strategie. In zo’n strategie neem je één of meerdere doelen op, waar je naartoe werkt met jouw Instagramaccount.
Waarom is een Instagram strategie belangrijk?
Door vooraf na te denken over wat je met Instagram wilt bereiken, krijg je jouw doelen helder in kaart. Dat motiveert om daadwerkelijk met Instagram aan de slag te gaan. Hartstikke fijn, want op Instagram zijn maar liefst 8 miljoen Nederlandse gebruikers actief. Een groot publiek dus om jouw bedrijf bij onder de aandacht te brengen.
Bovendien kun je pas een plan maken, wanneer je weet wat je wilt bereiken. Wat is er nodig om jouw doelen te behalen? Dát verwerk je in een strategie. Met concrete doelen die je kunt meten, kun je ook volgen of jouw inzet daadwerkelijk mooie resultaten oplevert. Meten is weten. Daarnaast geeft een strategie focus, houvast en rust. Je weet namelijk precies wát je moet doen en hoe je het moet doen.
Wat zet je in een Instagram strategie?
Neem in jouw strategie in ieder geval het volgende op:
- Welk(e) doel(en) je wilt bereiken: bijvoorbeeld meer naamsbekendheid of meer klanten. En breng dit terug naar concrete meetbare doelen.
- Wanneer je die doelen wilt hebben bereikt.
- Welke tone of voice je gaat hanteren. Welke commuicatiestijl past bij jou, jouw merk of organisatie?
- Welke doelgroepen je op Instagram wilt aanspreken.
- Wat de behoeftes zijn van deze doelgroepen. Want dat is waar je met jouw content op in wilt spelen.
- Over welke thema’s je gaat posten: wat is zowel voor jou als jouw doelgroep relevant?
- Hoe vaak je gaat posten op Instagram: alleen door consistent kwalitatieve berichten te plaatsen, krijg je meer volgers én meer betrokken volgers.
- Wat voor soort content je plaatst: bijvoorbeeld elke week twee berichten, drie story’s en één reel.
De grootste uitdaging: je houden aan de strategie
Nadat je jouw Instagram strategie hebt gemaakt, is het belangrijk dat je deze daadwerkelijk gaat uitvoeren. Want alleen dan kun je de doelen bereiken die je met dit platform voor ogen hebt. Hier ligt voor veel ondernemers de uitdaging. Je bent ontzettend druk en het liefst met jouw vak bezig. Dat is immers waarvoor je ondernemer bent geworden. Bovendien is het heel verleidelijk om op te gaan in de waan van de dag. Herkenbaar? Dan is het verstandig om te overwegen het beheer van jouw Instagram uit te besteden aan een expert.
De Contentmaker staat voor je klaar!
De Contentmaker is zo’n specialist waaraan je jouw Instagram beheer kunt uitbesteden. Ons team bestaat uit ervaren tekstschrijvers voor wie het beheren van Instagramaccounts dagelijkse kost is. Wij doen dit al jaren voor verschillende ondernemers, merken en bedrijven in uiteenlopende branches.
De voordelen van Instagram uit handen geven:
- Er wordt consistent gepost en daar heb je zelf geen omkijken naar.
- Jouw online zichtbaarheid vergroot.
- Je houdt tijd over die je kunt besteden aan jouw kernactiviteiten.
- Geen taalheld? No worries, onze specialisten zorgen voor ijzersterke teksten.
- Wij bewaken de afwisseling in thema’s en soorten content.
- Visuals nodig? Ook die verzorgen wij!
- Juiste gebruik van hashtags, waardoor je beter zichtbaar wordt.
- Je weet zeker dat alles verloopt volgens de laatste trends én met parate, actuele kennis van een social media specialist.
Je staat er niet alleen voor!
En nog een groot voordeel: je hoeft niet in je eentje een Instagram strategie te maken. Dat doen wij samen met jou. Daardoor weet je zeker dat je een gedegen strategie krijgt én dat wij volgens die strategie jouw Instagramaccount beheren. En dat levert jou uiteindelijk het meeste op.
Meer weten? Neem gerust contact met ons op!
Een formuliertje, voor het gemak
FAQ
Veelgestelde vragen over
Instagram laten doen
Er is geen proefperiode, omdat je bij ons per maand kunt opzeggen, opschalen en afschalen. We gaan natuurlijk voor een langetermijnrelatie, maar willen alleen samenwerken zolang beide partijen er blij van worden.
Jouw Instagramaccount is jouw online etalage. Wanneer dit er professioneel, verzorgd en gevuld uitziet, heeft dat z’n weerslag op jouw bedrijf. Het is tenslotte jouw online visitekaartje. Je wilt bij potentiële klanten een goede indruk achterlaten, laten zien wie je bent, wat je op kunt leveren en dat je de geschikte partij bent. Met je bestaande klanten wil je goed contact houden en ze blijven inspireren. Zij zijn jouw ambassadeurs. Besteed jij jouw Instagram beheer uit? Dan blijf je optimaal zichtbaar zonder dat je er omkijken naar hebt. Jij focust je op je eigen business en wij bedenken, schrijven en plaatsen jouw berichten voor je.
Dat hangt af van welke diensten je wilt afnemen. Na een persoonlijke kennismaking waarin je jouw wensen kenbaar maakt, kunnen we concreet aangeven welke investering het van jou vraagt.
Zeker, óf wij maken jouw content voor je óf we leren jou hoe je dat zelf het meest efficient en effectief doet. We geven 1 op 1 trainingen, incompany-trainingen en trainingen op open inschrijving.
Dat hangt volledig af van jouw leerdoelen. Na een intake weten we exact wat je wilt leren en maken we een voorstel op maat voor je.
Nee. We moeten wel ‘een klik’ hebben. Alleen dan kom je samen tot mooie dingen.