Instagram specialist

Instagram specialist

Ben jij een drukbezette ondernemer die graag actief wilt zijn op Instagram, maar daar gewoonweg zelf de tijd of kennis niet voor heeft? Laat onze Instagram specialisten jouw Instagram beheren. Je hebt er dan zelf minder omkijken naar én je weet zeker dat het goed gebeurt.

Instagram specialist

Waarom een Instagram specialist inschakelen?

Instagram is in Nederland één van de populairste social media platformen. Met maar liefst 8 miljoen Nederlandse gebruikers op dit kanaal, is het als ondernemer slim om Instagram in te zetten als een marketingkanaal voor jouw bedrijf. Om Instagram jou daadwerkelijk wat op te laten leveren, moet jouw account wel actief zijn en de juiste content bevatten. Onze Instagram specialisten regelen het voor je.

Wat zijn de voordelen van een Instagram specialist?

Instagram kent geen geheimen voor onze Instagram specialisten. Zij zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Bovendien posten onze experts aan de hand van een doordachte strategie, die we van tevoren samen met jou opstellen. Dankzij deze strategie wordt er niet ‘gepost om het posten’, maar schrijven en plaatsen we berichten die daadwerkelijk bijdragen aan de doelen die jij voor ogen hebt. Zoals het vergroten van jouw naamsbekendheid, volgers inspireren om klant te worden of klanten te laten terugkeren.

Regelmatig posten

In de praktijk lukt het veel ondernemers niet om zelf regelmatig een bericht op Instagram te zetten. Dat is niet zo vreemd, want als ondernemer word je al snel opgeslokt door de waan van de dag. Bovendien ben je niet gaan ondernemen om elke dag op Instagram te zitten, maar om jouw vak uit te oefenen. Dat is immers waar jouw passie ligt.  

Maar het is wel belangrijk dat er regelmatig berichten online komen op jouw Instagram account. Dat zorgt er namelijk voor dat Instagram jouw content beter en vaker laat zien aan (potentiële) volgers. En dat bestaande volgers meer betrokken raken bij jouw bedrijf of merk. Wanneer je jouw Instagram uitbesteedt aan onze specialisten, zorgen zij ervoor dat er consequent berichten online komen. 

De juiste hashtags

Het is niet alleen belangrijk dat je regelmatig berichten post die je doelgroep aanspreken, maar ook om in die berichten de juiste hashtags te gebruiken. Hashtags die passen bij het onderwerp van een bericht én waarop jouw doelgroep zoekt. Door bij elk bericht de juiste hashtags te vermelden, vergroot je de kans dat meer mensen jouw account vinden en volgen. Voor onze specialisten is dit appeltje eitje!

Afwisseling in content

Op Instagram kun je drie soorten content plaatsen: 

  • Berichten. 
  • Story’s. 
  • Reels (korte filmpjes). 

Om meerdere mensen aan te spreken en te bereiken, is het belangrijk dat je niet alleen berichten maar ook story’s en reels plaatst. Uiteraard bewaken wij dat dit gebeurt, wanneer je jouw Instagram aan ons uitbesteedt. 

Instagram marketeers

Social media kanaal met de focus op visuals

Instagram is een visueel ingesteld social media kanaal. Dat betekent dat de focus vooral ligt op de afbeeldingen. De afbeelding is het eerste wat men ziet, daarna volgt de tekst. Die trouwens ook sterk moet zijn.

Visueel aantrekkelijke grid

Dat de focus op afbeeldingen ligt, is goed te zien aan de profielen op Instagram. Bekijk die maar eens. Op elk profiel zie je vooral afbeeldingen staan. En pas als je op een afbeelding klikt, zie je de tekst. Zo’n overzicht van afbeeldingen noemen we ook wel een ‘grid’. Om mensen over te halen jouw profiel te gaan volgen, is het belangrijk dat jouw ‘grid’ er aantrekkelijk uitziet. 

Dat doe je door visueel aantrekkelijke afbeeldingen te plaatsen. Afbeeldingen die in dezelfde stijl zijn gemaakt, die een inkijkje geven in jouw bedrijf en die de sfeer uitstralen die bij jouw bedrijf passen.  

Ook aantrekkelijke visuals regelen we voor je!

Heb je zelf geen idee hoe je aan zulke afbeeldingen komt? Geen zorgen, want ook dit regelen wij voor je. Met een fotoshoot of templates in jouw eigen huisstijl, zorgen we samen voor een professionele beeldbank. Mooie visuals die de aandacht van jouw doelgroep trekken!

Jouw Instagram van A tot Z geregeld

Besteed je het beheer van jouw Instagram uit aan Instagram specialist De Contentmaker? Dan zorgen wij ervoor dat het complete plaatje klopt. Van strategie tot aan ijzersterke teksten en van consistent posten tot aan het verzorgen van aantrekkelijke visuals: onze experts regelen het voor je. 

Meer weten? Neem contact met ons op. 

Een formuliertje, voor het gemak

FAQ

Veelgestelde vragen over
Instagram beheer uitbesteden

Er is geen proefperiode, omdat je bij ons per maand kunt opzeggen, opschalen en afschalen. We gaan natuurlijk voor een langetermijnrelatie, maar willen alleen samenwerken zolang beide partijen er blij van worden.

Jouw Instagramaccount is jouw online etalage. Wanneer dit er professioneel, verzorgd en gevuld uitziet, heeft dat z’n weerslag op jouw bedrijf. Het is tenslotte jouw online visitekaartje. Je wilt bij potentiële klanten een goede indruk achterlaten, laten zien wie je bent, wat je op kunt leveren en dat je de geschikte partij bent. Met je bestaande klanten wil je goed contact houden en ze blijven inspireren. Zij zijn jouw ambassadeurs. Besteed jij jouw Instagram beheer uit? Dan blijf je optimaal zichtbaar zonder dat je er omkijken naar hebt. Jij focust je op je eigen business en wij bedenken, schrijven en plaatsen jouw berichten voor je.

Dat hangt af van welke diensten je wilt afnemen. Na een persoonlijke kennismaking waarin je jouw wensen kenbaar maakt, kunnen we concreet aangeven welke investering het van jou vraagt.

Zeker, óf wij maken jouw content voor je óf we leren jou hoe je dat zelf het meest efficient en effectief doet. We geven 1 op 1 trainingen, incompany-trainingen en trainingen op open inschrijving.

Dat hangt volledig af van jouw leerdoelen. Na een intake weten we exact wat je wilt leren en maken we een voorstel op maat voor je.

Nee. We moeten wel ‘een klik’ hebben. Alleen dan kom je samen tot mooie dingen.

© De Contentmaker