De voordelen van animaties

Je kunt er tegenwoordig niet meer omheen: bewegende beelden zijn hot! Ook in online communicatie is het gebruik van video’s en animaties niet meer weg te denken. Als een beeld meer zegt dan 1000 woorden, wat is de kracht van bewegend beeld dan wel niet?

Natuurlijk kijk je bij animatie – net zoals bij de inzet van andere communicatiemiddelen – goed naar welke vorm er past bij de inhoud van jouw boodschap. En niet te vergeten: je stelt altijd je doelgroep centraal. Vraag jij je af of animaties iets voor jou zijn? Hieronder zetten we een aantal voordelen van animaties voor je op een rij.

Kijk jij liever een filmpje dan dat je leest? Sla deze blog dan over en bekijk dit filmpje en realiseer je dat er met jou nog velen zijn. Dé reden waarom we tegenwoordig niet meer om animatie heen kunnen.


Een ingewikkeld verhaal eenvoudig uitgebeeld

Animaties zijn ontzettend geschikt om een ingewikkelde boodschap op een begrijpelijke manier uit te leggen. Je bouwt het verhaal langzaam op en doordat je de content opdeelt in hapklare brokken neem je de kijker als het ware bij de hand. De boodschap komt direct binnen bij de kijker. Animaties lenen zich dan ook uitstekend om een proces visueel te maken, jouw product of dienstverlening uit te lichten én om beleving over te brengen.

De stijl van jouw animaties

Natuurlijk moet animatie laagdrempelig zijn en vlot wegkijken. En laten we eerlijk zijn: het oog wil ook wat! Dus zorgen wij voor een geschikte look & feel, passend bij jouw organisatie, dienstverlening en doelgroep. Je triggert jong publiek eerder met een lekkere beat en flitsende beelden, terwijl een wat oudere doelgroep rust en een duidelijke voice-over prettiger vindt. Hier is geen standaard recept voor en dus is een animatie altijd maatwerk.

Video versus tekst

Je vraagt je misschien af waarom je je boodschap zou moeten vertalen naar een animatie? Je hebt vast al heel veel informatie in geschreven vorm, bijvoorbeeld op je website, op social media of in een brochure. Animatie brengt niet alleen afwisseling aan je content. Animaties zijn ook een hele wáárdevolle toevoeging: bewegende beelden worden ontzettend goed bekeken. En niet iedereen is een lezer, dus zo bedien je ook dat deel van je doelgroep. Omdat we tegenwoordig doorlopend informatie tot ons nemen, is het wel eens fijn om gewoon achterover te kunnen leunen en de boodschap binnen te laten komen. Kijk jij bijvoorbeeld ook liever naar een kort en duidelijk filmpje, dan dat je een gebruiksaanwijzing doorploegt? Je bent niet de enige! 😉

Let’s animate!

De kansen die het communiceren door middel van animatie met zich meebrengen zijn wat ons betreft niet te negeren. Sterker nog: wij zijn echt fan van animaties als middel om je verhaal te vertellen. We merken ook dat de vraag naar animaties stijgt en dat vinden we niet alleen een goede ontwikkeling, maar ook nog eens heel erg leuk. Wij halen namelijk heel veel plezier uit het maken van animaties. 😉

De kosten van een animatie

We horen je denken: wat kost dat dan wel niet? Chill, de kosten vallen echt mee. Na een oriënterend gesprek waarin we samen kijken naar inhoud, lengte en stijl, kunnen we je al direct een tarief doorgeven. Zo weet je direct waar je wel – of niet! – aan begint. We kunnen al wel verklappen dat wij zeer betaalbare animaties maken.

Meer informatie over animaties

Ben je nieuwsgierig en wil je meer weten over de mogelijkheden voor een animatie om te vertellen over je dienstverlening, een ingewikkeld proces uit te leggen of… ach, het maakt ons eigenlijk niet uit wát.  Wij adviseren je met plezier over een mogelijke insteek en gaan graag voor je aan de slag! Mail naar contact@decontentmaker.nl, dan nemen wij contact met je op.

De voordelen van animaties nog eens terugkijken? Scroll even omhoog en bekijk het filmpje!

© De Contentmaker